Villa förskola i natursköna Åhus finns på Pallersområdet. Förskolan ligger vid väg 118, med närhet till buss, skola och fritidshem. Havet, stranden och skogen finns inom nära räckhåll. Vi har fyra avdelningar, två avdelningar 1- 4 år och två avdelningar 3-6 år. Vår utemiljö är varierande och erbjuder en fin variation av olika lekmiljöer.
- Frånvaroanmälan och ledighet
- Plan mot kränkande behandling, diskriminering och trakasserier Pdf, 917.6 kB.
Förskolan som sätter tryggheten främst och lärandet i fokus
Genom att sätta tryggheten främst ser vi det som en viktig uppgift att skapa bra
relationer och miljöer som erbjuder barnen och deras vårdnadshavare en trygg
förskoletid. Med trygga relationer, som är ett ständigt pågående arbete, bygger vi
sedan upp ett fokus kring en vardag som erbjuder lärande, lek och glädje.
Förskolebibliotek
Vi är stolta över att kunna erbjuda ett förskolebibliotek. Villa förskola arbetar
aktivt med att utveckla barns språk-, läs- och skrivutveckling. Villa förskolas vision
är att alla barn ska få en språkupplevelse varje dag som främjar
språkutvecklingen. Med hjälp av förskolebiblioteket skapar vi många spännande
och mysiga stunder med barnen i syfte att skapa läsglädje.
Kravmärkt förskola
På vår förskola finns ett KRAV-certifierat skolkök. Brons betyder att minst 30 procent är hållbara råvaror, där samtidigt 20 procent ska vara KRAV-märkta.
Besök oss
Vår verksamhet bygger på innehållet i barnkonventionen och läroplanen för
förskolan. Varje avdelnings verksamhet utgår från samma prioriterade mål men
arbetet ser olika ut så kom gärna och hälsa på oss så ska vi berätta allt du vill
veta om vår verksamhet. Om ni önskar komma på besök vill vi att ni ringer till oss
och bokar en tid. Vid besöket kommer ni att få en guidad visning av förskolans
pedagoger.
Varmt välkomna!
Avdelning | Telefonnummer |
---|---|
Humlan | 0733-13 46 20 |
Loppan | 0733-13 46 21 |
Knottet | 0733-13 46 18 |
Myggan | 0733-13 46 19 |
Klagomål
Möjlighet att lämna klagomål mot utbildningen finns reglerat i Skollagens 4 kap § 8. Det är viktigt att klagomål och synpunkter kommer verksamheten till känna i syfte att utveckla och förbättra verksamheterna. Klagomål lämnas i första hand till närmst berörd tjänsteperson. Det kan vara såväl muntligt som skriftligt. Det är också möjligt att lämna klagomål via kommunens hemsida om det upplevs som svårt att lämna klagomålet direkt till verksamheten.
Karta
Medborgarcenter hjälper dig
Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.
- Telefon: 044-13 50 00
- Karta: Besök oss Länk till annan webbplats.