Tillgänglighets­redogörelse

Kristianstads kommun står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen.

På den här sidan hittar du information om hur kristianstad.se samt visitkristianstad.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur vi testar webbplatsen

Vi gör löpande teknisk granskning av webbplatserna utifrån WCAG 2.1 AA standard.

Vår senaste granskning av kristianstad.se, den 11 december 2024, visar att vi har ett antal iframes som har tillgänglighetsproblem. Vi arbetar på att åtgärda detta.

Vi har även en del dokument som inte är tillräckligt tillgänglighetsanpassade. Detta arbetar vi också på att åtgärda.

Innehåll som inte omfattas av lagen

Enligt 9 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service undantas dokument som är publicerade innan 2018-09-23. Detsamma gäller videofilmer publicerade innan 2020-09-23. Detta innehåll är tillgängligt endast i undantagsfall.

Om du inte kan använda delar av webbplatsen?

Är du i behov av innehåll från kristianstad.se eller visitkristianstad.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde, kan du meddela oss.

Du kan kontakta oss på följande sätt:

Direkt till webbansvarig
E-post: webmaster@kristianstad.se

Medborgarcenter
Se kontaktuppgifter nedan under rubriken Medborgarcenter hjälper dig.

Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss.

Du kan kontakta oss på följande sätt:

Direkt till webbansvarig
E-post: webmaster@kristianstad.se

Medborgarcenter
Se kontaktuppgifter nedan under rubriken Medborgarcenter hjälper dig.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det:

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?