Nya Hemtjänsten Syd AB (privat företag)

Vi är en extern leverantör av hemtjänst i Kristianstads kommun. Vår vision är att alltid att försöka behålla den goda kvalitet som vi ger våra kunder.

Nya Hemtjänsten Syd AB är en extern leverantör av hemtjänst i Kristianstads kommun.

Geografiskt område som vi är verksamma i

Område 1,2,3,4,5,8

Insatser och tjänster vi erbjuder

Service utförs vardagar kl. 09.00-15.30.
Personlig omvårdnad och delegerad hemsjukvård utförs alla veckodagar kl. 07.00–22.00.

Verksamhetens mål

På Nya Hemtjänsten vet vi att medarbetare som trivs på jobbet också gör ett bättre jobb hos våra kunder. Därför är vårt främsta mål att skapa branschens bästa arbetsmiljö – en miljö där personalen känner glädje, trygghet och stolthet varje dag. Hos oss är nöjd personal nyckeln till hög kvalitet i varje möte.

Ett av våra viktigaste mål är att säkerställa att alla våra kunder får möjlighet till god, vällagad och näringsriktig mat varje dag.
Vi har även som mål att aktivt förebygga undernäring bland våra kunder genom att erbjuda näringsrika måltider och uppmuntra till regelbundna matvanor.

Genom vårt samarbete med Stygga Stina vill vi göra det enkelt för dig som har daglig hjälp att få en klassisk svensk lunch lagad från grunden levererad direkt till dörren, till ett rimligt pris.

Vi strävar efter att alla kunder som önskar ska kunna få dagens lunch för endast 50 kronor per portion, utan extra kostnad för leverans.

Hos oss är maten lika viktig som omsorgen. Med Nya Hemtjänsten ska det kännas bra – och du blir dessutom ordentligt mätt i magen.

Personal och kompetens

63 procent av våra medarbetare som arbetar kundnära är utbildade undersköterskor.

Våra kunder träffar i genomsnitt 13,45 medarbetare under loppet av 14 dagar.

Specialkompetens: -

Språkkunskaper: Svenska

Personalen hos oss får regelbundet utbildning i hjärt- och lungräddning, läkemedel och insulinhantering. Alla arbetar utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt och går varje år utbildningar i bland annat förflyttningsteknik, munvård och HLR. Dessutom erbjuder vi extra utbildningar vid behov, och all personal har tillgång till webbaserade kurser året runt.

Vi tycker det är minst lika viktigt att vår personal mår bra och inte känner stress – något som tyvärr är vanligt i hemtjänsten. Därför arbetar vi enligt modellen PTAI. Den gör att vi i realtid kan se om någon i personalen riskerar att få belastningsskador. Om så sker roterar vi arbetsuppgifterna, vilket ibland kan innebära att du som kund träffar fler olika medarbetare än vanligt.

Vi vill vara tydliga: Trygga och välmående medarbetare är grunden för att du som kund ska få bra omsorg. När vi tar hand om personalen, kan de i sin tur ge dig ett vänligt bemötande och det stöd du behöver för att känna dig trygg hemma.

Av respekt och hänsyn till alla våra kunder har vi valt att personalen inte bär huvudbonader eller kläder med politiska, ideologiska eller religiösa symboler under arbetstid. Vi vill att du alltid ska känna dig trygg och välkommen oavsett bakgrund.

För oss betyder kontinuitet inte att det alltid är samma person som kommer – alla har rätt till ledighet, semester och kan ibland bli sjuka. Kontinuitet för oss handlar om att vi alla jobbar på samma sätt, med gemensamma mål och tydliga rutiner. Oavsett vem som kommer hem till dig, kan du räkna med samma omtanke och kvalitet.

Vi vill också betona att det är viktigare för oss hur många besök och insatser varje personal utför, än exakt hur många olika kunder en och samma medarbetare träffar under 14 dagar. Det är kvaliteten i varje möte och insats som gör skillnad – både för dig som kund och för personalen.

Resultat i kvalitetsundersökning

Du kan jämföra detta resultat med hjälp av Socialstyrelsens tjänst:

Hemsida

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar 10 jul kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?