Kontakta handläggare på arbete och välfärdsförvaltningen

Här kan du läsa mer om hur du på ett enkelt och säkert sätt kan kommunicera med din handläggare på arbete och välfärdsförvaltningen.

Du som har kontakt med en handläggare på arbete och välfärdsförvaltingen kan du kommunicera med hen genom att använda vår e-tjänst.

Tänk på det här när du använder e-tjänsten

  • När du vill använda e-tjänsten för första gången behöver du kontakta din handläggare som aktiverar funktionen för dig.
  • Ansökningar och anmälningar till arbete och välfärdsförvaltningen ska inte skickas som meddelande i e-tjänsten.

Det här kan du göra i e-tjänsten

  • Skicka och ta emot meddelande från dina handläggare på arbete och välfärdsförvaltningen.
  • Bifoga PDF dokument med dina meddelande.

Vanliga frågor

Hur får jag tillgång till e-tjänsten?

Kontakta din handläggare för ekonomiskt bistånd för att få tillgång till e-tjänsten Mitt försörjningsstöd.

Min e-legitimation funkar inte

Kontakta utgivaren av e-legitimationen. Vanligtvis är det din bank.

Mitt internet funkar inte

Testa om någon annan sida fungerar, exempelvis:

Om denna sida inte heller fungerar, kontakta din internetleverantör.

Underhåll av tjänsten

Den första torsdagen i månaden stängs tjänsten ner mellan 12-14 för underhåll.

Då går det inteatt logga in. Försök igen senare.

Några få gånger under året kommer tjänsten också att stängas under en längre period för underhåll. Information om när publiceras på sidan "Ansök om ekonomiskt bistånd".

Övriga inloggningsproblem

Kan du inte logga in trots att både internet och din e-legitimation fungerar? Vänta och försök igen senare.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar kl 07.45
Hjälpte informationen på sidan dig?