Lättläst: Kristianstads badrike

Badhuset i Kristianstad heter Badriket.

Badriket ligger på Stridsvagnsvägen 16
och är öppet alla dagar i veckan.
Badriket har flera olika bassänger,
rutschbanor och relaxavdelning med många bastur.

Här finns aktiviteter för hela familjen,
till exempel vuxensimskola, barnsimskola,
vattengympa, babysim
och aufguss, som är korta bastubad
med salt och honung och doftande oljor.

Vi har också en servering så du aldrig
behöver gå hungrig eller törstig.

Serveringen når du
från vattenlandet, receptionen och relaxen.

På Badriket köper du ett armband
så att du kommer in
och för att låsa in
kläder och värdesaker i skåpen.

Alla som ska bada måste betala.
Du måste ha ett betalkort
eller tjänsten swish för att betala.

Badriket har öppet alla dagar i veckan.
Olika dagar har olika öppettider. 
För att se vilka dagar de olika avdelningarna är öppna
kan du klicka på Badrikets öppettider.
Informationen på den sidan är inte på lättläst svenska.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Öppet Stänger kl. 16.30
Hjälpte informationen på sidan dig?