Alla som bor i Kristianstads kommun kan lämna in förslag till kommunfullmäktige.
Det kallas medborgarförslag.
Om du vill lämna ett medborgarförslag
använder du en e-tjänst.
E-tjänsten heter Medborgarförslag: Lämna
Där kan du lämna ditt förslag direkt via datorn.
Du måste ha bank-id för att kunna använda e-tjänsten.
Länken till e-tjänsten hittar du här:
E-tjänsten är inte på lätt svenska.
Du kan ringa till kommunen om du behöver hjälp.
Telefonnumret är 044-13 50 00.
Medborgarcenter hjälper dig
Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.
- Telefon: 044-13 50 00
- Karta: Besök oss
Länk till annan webbplats.
Öppet
Hjälpte informationen på sidan dig?