- Startsida
- Kommun och politik
- Press- och informationsmaterial
- Lättläst
- Lättläst: Vård och omsorg
- Lättläst: Färdtjänst
Lättläst: Färdtjänst
Färdtjänst är för dig som inte kan resa med kollektivtrafiken på egen hand.
Du kan få färdtjänst
om du har en funktionsnedsättning
och inte kan åka vanlig buss och tåg.
Färdtjänst betyder att du åker bil eller minibuss.
Färdtjänsten gäller för resor inom Skåne.
- Behöver du åka någon annanstans i Sverige
kan du söka om riksfärdtjänst.
Skånetrafikens Färdtjänst Länk till annan webbplats.
Du måste ha ett tillstånd för att åka
färdtjänst.
Om du vill söka tillstånd för färdtjänst
måste du prata
med en färdtjänsthandläggare.
Ring Skånetrafiken
som har hand om färdtjänsten.
De har telefonnummer
0771-77 77 77
Medborgarcenter hjälper dig
Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.
- Telefon: 044-13 50 00
- Karta: Besök oss Länk till annan webbplats.
Stängt
Hjälpte informationen på sidan dig?