Färdtjänst är för dig som inte kan resa med kollektivtrafiken på egen hand.

Du kan få färdtjänst
om du har en funktionsnedsättning
och inte kan åka vanlig buss och tåg.
Färdtjänst betyder att du åker bil eller minibuss.

Färdtjänsten gäller för resor inom Skåne.

Du måste ha ett tillstånd för att åka
färdtjänst.

Om du vill söka tillstånd för färdtjänst
måste du prata
med en färdtjänsthandläggare.
Ring Skånetrafiken
som har hand om färdtjänsten.
De har telefonnummer
0771-77 77 77

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Öppet Stänger kl. 16.00
Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidans innehåll