Lättläst: Du kan också vara med och bestämma

Alla som bor i Kristianstads kommun kan lämna in förslag till kommunfullmäktige.

Alla som bor i Kristianstads kommun
kan lämna in förslag till kommunfullmäktige.
Det kallas medborgarförslag.

Lämna ett medborgarförslag

Du använder e-tjänsten  Medborgarförslag: Lämna
om du vill lämna ett medborgarförslag.
Där kan du lämna ditt förslag direkt via datorn.
Du måste ha bank-id för att kunna använda e-tjänsten.

E-tjänsten hittar du längre upp på den här sidan.

Du kan ringa till kommunen om du behöver hjälp.
Telefonnumret är 044-13 50 00.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar 29 apr kl 07.45
Hjälpte informationen på sidan dig?