Årets bästa kundservice för kommuner

den 17 februari 2022 16:37Arkiverad

Idag utsåg företaget Brilliant Future Kristianstads kommuns medborgarcenter till ”Årets bästa kundservice för kommuner”. Utmärkelsen är baserad på mätningar av totalt 2,2 miljoner kundomdömen.

Medarbetarna i Medborgarcenter.

Brilliant Future mäter hur de som är i kontakt med medborgarcenter upplever bemötandet. Medborgarcenters mål var att hamna bland de fem främsta och det resultatet nåddes med råge. När resultatet för hela 2021 räknades samman, visade det sig att kommunens medborgarcenter är bäst av alla kundcenter i Sveriges kommuner.

– Jag är så glad och stolt! När kuvertet öppnades och det stod klart att vi vann, fick jag faktiskt gåshud. Jag har fantastiska medarbetare som gör ett utomordentligt gott arbete med att besvara medborgarnas frågor och guida vidare i kommunens ibland komplexa organisation. Jag vill passa på att lyfta fram Sofia Kihlman och Krister Nilsson som coachar oss så att vi alla känner oss trygga i vårt bemötande, säger Anders Sandin, enhetschef medborgarcenter.

Första platsen firades med tårta!

Mätningen är baserad på kvantitativ data från totalt 2,2 miljoner kundomdömen som visar att Kristianstads kommun är bäst bland Sveriges kommuner. På andra och tredje plats hamnade Enköpings kommun och Ängelholms kommun.

– Det är verkligen jätteroligt att vårt medborgarcenter vann, ett stort grattis! Det är en riktigt fin utmärkelse eftersom det är medborgarnas faktiska åsikter som ligger till grund för resultatet. Och egentligen är det kanske på sin plats att också gratulera våra medborgare, som har en sådan bra väg in till kommunens verksamheter, säger kommundirektör Anders Johansson.

  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.