E-handel och fakturor

Vi vill att våra leverantörer skickar elektroniska fakturor till oss. Vi vill också att de varor som behövs för att bedriva verksamheterna ska finnas att beställa genom elektronisk handel, e-handel. Detta för att effektivisera inköp av varor och tjänster, minska kostnaderna och öka servicen.

Elektroniska fakturor ska vara i Svefaktura-format. Kontakta din bank eller företaget Inexchange om du behöver hjälp.

Märkta fakturor

Fakturor till oss ska vara märkta med ett fyrsiffrigt referensnummer. Referensnumret får du av oss vid beställningen eller inköpstillfället. Referensnumret anger du på fakturan under rubriken ”Er referens.”

Faktureringsadress

Kristianstads kommun
Box 547
291 25 Kristianstad

pdffakturor@kristianstad.se

Fakturor via mejl ska vara i pdf-format. Varje pdf-fil får endast innehålla en faktura och eventuella bilagor.

Ofullständiga fakturor

Om en faktura är ofullständig eller felaktig skickar vi tillbaka den till dig för komplettering innan vi kan betala fakturan.  Vi accepterar inga påminnelseavgifter eller dröjsmålsräntor på fakturor som vi har returnerat till dig.

Kontroll av leverantörer

Varje dag kontrollerar vi våra leverantörsbetalningar för att se om leverantörer har skulder hos Kronofogden eller saknar F-skattesedel. Vi kontrollerar även dubbelbetalningar eller fakturor med ovanligt stora belopp.

Har du fått en faktura från oss?

Om du  har fått en faktura från oss hittar du all information under Fakturor.

 

  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.