Till startsidan

Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Neither the City of Kristianstad nor any entity within the city´s administration can be held liable for the correctness of the translation.

Lättläst: Trygghetslarm

Du kan få ett trygghetslarm så att du ska kunna känna dig trygg i ditt hem.

Du får ett larm som du har på din handled som en klocka
eller runt halsen som ett halsband.

Behöver du hjälp trycker du på larmet.
Det kan vara om du har ramlat.
Det kommer då någon från hemtjänsten
och hjälper dig.

Om du vill ansöka om trygghetslarm
ska du prata med en biståndshandläggare.
Ring till kommunens växel på telefonnummer 044-13 50 00.
Säg att du vill prata med en biståndshandläggare.
Tala om var du bor och hur gammal du är.
Växeln kopplar dig till rätt person.

Tillbaka

  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.