Lättläst: Hjälp i hemmet av Fixarna

Du som bor i Kristianstads kommun kan få hjälp i hemmet.

Du som bor i Kristianstads kommun
kan få hjälp i hemmet.
Du kan få hjälp med 
enkla uppgifter i hemmet.
Du kan få hjälp
om du är 67 år eller äldre.
Du kan även få hjälp
om du har en funktionsnedsättning.

De som hjälper dig kallar vi för Fixarna.

Fixarna kan hjälpa dig
med enkla uppgifter i hemmet.
De kan byta glödlampor,
sätta upp gardinstänger och gardiner,
fästa upp sladdar,
och lägga halksäkra mattor i hemmet.

Fixarna kan inte hjälpa dig med
att dra elkablar eller byta vattenblandare.
Vi putsar inte fönster eller städar.
Vi sköter inte din trädgård eller skottar snö.

Om du vill ha hjälp från oss
kan du ringa och fråga
om vi kan hjälpa till.

Ring till oss på telefonnummer 044-13 20 10
Vi svarar på vardagar
mellan klockan 8 och 10 på förmiddagen. 

Kan Fixarna hjälpa dig
bestämmer vi tillsammans
när vi ska komma hem till dig.

Besöket av Fixarna får ta högst 2 timmar.
Fixarna har en id-handling på sig när de kommer till dig.

Det kostar inget när Fixarna hjälper dig.

Tillbaka

  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.