Lättläst: Tivolibadet

Badhuset i Kristianstad heter Tivolibadet.

Tivolibadet i Kristianstad.
Tivolibadet i Kristianstad.

Tivolibadet ligger på Tivolibadsgatan 4
och är öppet alla dagar i veckan.
Tivolibadet har flera olika bassänger,
bubbelpool och vattenrutschbana.

Här finns aktiviteter för hela familjen,
till exempel vuxensimskola, barnsimskola,
vattengympa, babysim
och aufguss, som är korta bastubad
med salt och honung och doftande oljor.

På Tivolibadet behöver du ett hänglås 
för att låsa in kläder och värdesaker i skåpen. 

Ta med ett eget hänglås
eller köp ett i badets kassa för 50 kronor.

Alla som ska bada måste betala.
Du måste ha ett betalkort
eller tjänsten swish för att betala.

Barn som är upp till 2 år betalar 15 kronor. 
Den som är mellan 3 år och 6 år
betalar 15 kronor i inträdesavgift.
Den som är mellan 7 år och 17 år betalar 35 kronor.
Den som är 18 år eller äldre betalar 70 kronor.

Tivolibadet har öppet alla dagar i veckan.
Olika dagar har olika öppettider. 
För att se vilka dagar de olika bassängerna är öppna
kan du klicka på Tivolibadets öppettider
som du hittar under relaterad information.
Sidan är inte på lättläst. 

Du som har frågor
kan ringa till Tivolibadet
på telefon 044-13 53 20.

  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.