Här finns lättläst information om Kristianstads kommun. Bara en del av all information på hemsidan finns på lättläst svenska.
I menyn ser du länkar
till information på lättläst svenska.
Klicka på det du är intresserad av.
På en del sidor finns länkar att klicka på
längst ned på sidan också.
Vi vill berätta för dig vad kommunen kan hjälpa dig med.
Du ska också få veta hur kommunen fungerar.
Om du har frågor om kommunen
och vad vi kan hjälpa till med,
kan du ringa till kommunen på nummer 044-13 50 00.
Vill du träffa oss
kan du besöka kommunens medborgarcenter.
Vi finns i Rådhus Skåne
vid Stora Torg i Kristianstad.
Medborgarcenter hjälper dig
Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.
- Telefon: 044-13 50 00
- Karta: Besök oss Länk till annan webbplats.