Lättläst: Kristianstads kommun

Här finns lättläst information om Kristianstads kommun. Bara en del av all information på hemsidan finns på lättläst svenska.

Rådhus Skåne
Rådhus Skåne

I menyn ser du länkar
till information på lättläst svenska.
Klicka på det du är intresserad av.
På en del sidor finns länkar att klicka på
längst ned på sidan också.

Vi vill berätta för dig vad kommunen kan hjälpa dig med.
Du ska också få veta hur kommunen fungerar.

Om du har frågor om kommunen
och vad vi kan hjälpa till med,
kan du ringa till kommunen på nummer 044-13 50 00.

Vill du träffa oss
kan du besöka kommunens medborgarcenter.
Vi finns i Rådhus Skåne
vid Stora Torg i Kristianstad.

Meddela fel på sidan

Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

* Obligatoriskt om du vill få svar

Det du skickar till kommunen blir allmän handling.