Press- och informationsmaterial

Södra Kristianstad från Helge å. Båtklubben, Lastageplatsen och solnedgång över kvarteret Finland.

Följ oss i sociala medier, läs nyheter och broschyrer. Vi har också ett pressrum och en bildbank.

Vi publicerar regelbundet nyheter på vår webbplats. Letar du efter något specifikt, skriv in ordet eller begreppet i sökfunktionen. Du kan också följa och gilla kommunens olika kanaler på sociala medier för att få information och nyheter från oss. I pressrummet finns alla våra pressmeddelanden.

Broschyrer och annat material om Kristianstads kommun hittar du under respektive område. Du är välkommen att använda materialet för att presentera Kristianstads kommun.

Tidningen Nyinflyttad

Alla nyinflyttade som är över 16 år får en tidning som heter Nyinflyttad hemskickad med information om kommunen. Vi uppdaterar tidningen en gång om året. Ta del av årets upplaga genom att klicka via länken nedan.

Bilder

Vill du använda någon bild som som finns på vår webbplats går det bra. Skriv foto: Kristianstads kommun. Behöver du en högupplöst variant kontaktar du oss.

Spirit of Food

Kommunens profil är Spirit of Food – mat och upplevelser för alla sinnen. I informationsmaterial använder vi  Spirit of Food för att stärka den allmänna bilden av Kristianstad som plats.

Öppet Stänger kl. 17.00