Surfplatta

På denna sida hittar du information om din surfplatta. Exempelvis hur du startar upp den, hur du går tillväga om du får problem med den och hur du nollställer den vid avslutande av förtroendeuppdrag.

Förtroendevalda i Kristianstads kommun får möjlighet att låna en surfplatta för att ta del av handlingar till möten. Plattorna är utrustade med mobila bredband så du kan använda den var du vill utan att behöva tillgång till trådlöst nätverk. Nedan, under rubriken Länkar, hittar du en lathund för hur du kommer igång med din nya surfplatta. Här hittar du även lathund för hur du går tillväga när du ska lämna tillbaka din surfplatta.

Support

Netpublicator

Om du har problem med Netpublicator, exempelvis att appen inte går att starta, eller du inte kommer åt dina handlingar, läs i första hand Frågor och svar nedan. Kontakta i andra hand din nämndsekreterare.

Surfplattan

Om du har problem med andra saker på surfplattan, exempelvis att den inte går att starta, att du inte kan läsa e-post för din kristianstad.se-mejl eller om surfplattan inte får kontakt med internet, kontakta då ITs support: it-servicedesk@kristianstad.se eller 044-135555.

Vanliga frågor

  • Kan jag ladda ner andra appar till min surfplatta?

    Ja, det är möjligt. Kristianstads kommun ansvarar dock enbart för att plattan fungerar och att du kan ta del av möteshandlingar på den. Väljer du att lägga in eget Apple-ID och installera andra appar på den ansvarar du själv för detta. Kommunen kan enbart ge support på de appar som vi tillhandahåller.

Meddela fel på sidan

Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

* Obligatoriskt om du vill få svar

Det du skickar till kommunen blir allmän handling.