Surfplatta
På denna sida hittar du information om din surfplatta. Exempelvis hur du startar upp den, hur du går tillväga om du får problem med den och hur du nollställer den vid avslutande av förtroendeuppdrag.
Förtroendevalda i Kristianstads kommun får möjlighet att låna en surfplatta för att ta del av handlingar till möten. Plattorna är utrustade med mobila bredband så du kan använda den var du vill utan att behöva tillgång till trådlöst nätverk. Nedan, under rubriken Länkar, hittar du en lathund för hur du kommer igång med din nya surfplatta. Här hittar du även lathund för hur du går tillväga när du ska lämna tillbaka din surfplatta.
Support
Netpublicator
Om du har problem med Netpublicator, exempelvis att appen inte går att starta, eller du inte kommer åt dina handlingar, läs i första hand Frågor och svar nedan. Kontakta i andra hand din nämndsekreterare.
Surfplattan
Om du har problem med andra saker på surfplattan, exempelvis att den inte går att starta, att du inte kan läsa e-post för din kristianstad.se-mejl eller om surfplattan inte får kontakt med internet, kontakta då ITs support: it-servicedesk@kristianstad.se eller 044-135555.
Vanliga frågor
Kan jag ladda ner andra appar till min surfplatta?
Ja, det är möjligt. Kristianstads kommun ansvarar dock enbart för att plattan fungerar och att du kan ta del av möteshandlingar på den. Väljer du att lägga in eget Apple-ID och installera andra appar på den ansvarar du själv för detta. Kommunen kan enbart ge support på de appar som vi tillhandahåller.
Skärmen slocknar för snabbt, hur förlänger jag tiden?
Öppna inställningar.
Välj sedan Visning och ljusstyrka. Klicka därefter på Autolås och välj en längre tid.
Hur skapar jag ett nytt lösenord till surfplattan?
Om du glömt ditt lösenord till surfplattan så kan du skapa ett nytt här eller kontakta ITs support via it-servicedesk@kristianstad.se eller 044-135555.