Tillfällig vistelse inom kommunen

Rutin för när en kund i kommunen tillfälligt vistas på annan adress inom kommunen.

Rutiner inom verkställigheten

  • Vald utförare får beställning i verksamhetssystemet (Procapita).

  • Beslut verkställs i verksamhetssystemet

  • Dokumentation medföljer kunden och ska vara tillgänglig för personal och enhetschef

  • Utförd tid registreras med aktuellt tidsregistreringssystem (Phoniro Care)

  • Vid eventuell påverkan av kundens avgift ska ansvarig avgiftshandläggare meddelas

  • När den tillfälliga vistelsen är planerad längre än två veckor utses kontaktman och ny genomförandeplan upprättas vid förändrade förutsättningar

  • Resursfördelning för timmarna utgår i enlighet med omsorgsförvaltningens resursfördelningssystem

  • När insatserna upphör avslutas verkställigheten i verksamhetssystemet

Rutiner utifrån ett Hälso- och sjukvårdsperspektiv:

  • Telefonrapport till mottagande leg personal

  • Överlämnande leg personal ansvarar för att flytta journalen
  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.