När en kund inte är anträffbar

Rutin för när kund i ordinärt boende inte är anträffbar vid planerad insats.

När en kund i ordinärt boende inte är anträffbar vid planerad insats ska åtgärderna nedan vidtas.

  1. Om hemtjänst brukar gå in med Phoniro och innanför dörren upptäcker att kund inte är    hemma, går hemtjänst ut, kontaktar kollega för att tillsammans gå in i bostaden och leta efter kund.
  2. Leta efter kund i närområdet.
  3. Kontakta anhörig/närstående/annan kontaktperson. Se kontaktuppgifter i kunds personbild.
  4. Informera enhetschef. På icke kontorstid skall beredskapschef kontaktas.
  5. Omvårdnadspersonal dokumenterar händelsen.
  6. Enhetschef/beredskapschef kontaktar polis samt dokumenterar åtgärd och resultat.
  7. Enhetschef/beredskapschef informerar verksamhetschef.
  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.