Meny

Tillfälligt vistas på annan adress inom kommunen

Kommuninvånare från Kristianstads kommun som tillfälligt vistas på annan adress inom kommunen

Flöde på Myndighetsenheten

Det är alltid omrÃ¥desansvarig bistÃ¥ndshandläggare (där kunden har sin ordinarie bostadsadress) som handlägger Ã¤rendet oavsett om kunden byter tillfällig adress inom Kristianstads kommun.

1, Kund planerar tillfälligt byte av vistelseadress inom kommunen. Kund ska meddela ansvarig utförare i god tid, senast 2 veckor innan planerad vistelse.

2, Kund och/eller utförare meddelar områdesansvarig biståndshandläggare.

3, OmrÃ¥desansvarig bistÃ¥ndshandläggare kontaktar kunden gällande beslut och information gällande valfrihet inom hemtjänst pÃ¥ den tillfälliga vistelseadressen. OmrÃ¥desansvarig bistÃ¥ndshandläggare uppmärksammar om det finns behov av hjälpmedel samt kring arbetsmiljön pÃ¥ vistelseadressen. Om behov uppstÃ¥r skickas meddelande i Life Care till ansvarig utförare.

4, Kund väljer utförare av hemtjänst.

5, OmrÃ¥desansvarig bistÃ¥ndshandläggare skickar ny beställning till vald utförare om behoven är oförändrade. Om det är förändrat behov ska ny utredning samt beställning göras.  

6, Meddelande i Life Care skickas till områdesansvarig avgiftshandläggare.

7, Kund meddelar ansvarig utförare på tillfällig adress i god tid, senast 2 veckor innan, att den ska åter till sin ordinarie vistelseadress.

8, Kund och/eller utförare meddelar omrÃ¥desansvarig bistÃ¥ndshandläggare som Ã¥ter utreder och lägger beslut och beställning  pÃ¥ kundens ordinarie bosättningsadress. Vid förändrat behov ny utredning och beställning.

9, Meddelande i Life Care skickas till områdesansvarig avgiftshandläggare.

Meddela fel på sidan

Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

* Obligatoriskt om du vill få svar

Det du skickar till kommunen blir allmän handling.