Upphandling och inköp

Varje år köper Kristianstads kommun varor och tjänster för ungefär 1 miljard kronor. Vi strävar alltid efter att hitta det bästa förhållandet mellan pris och kvalitet, för att leverera en god service till våra medborgare.

För att använda skattemedlen på ett ansvarsfullt sätt, och främja konkurrensen på marknaden, måste offentliga verksamheter följa reglerna för offentlig upphandling vid sina inköp. Utöver att följa Lag (2016:1145) om offentlig upphandling, har Kristianstads kommun en upphandlingspolicy som innehåller huvudprinciper för hur inköpen ska hanteras. Vi använder systemet Kommers för att annonsera alla våra upphandlingar. Nedan visas de aktuella upphandlingarna i kommunen.

Vanliga frågor

  • Meddela fel på sidan

    Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här.

    * Obligatoriskt om du vill få svar

    Det du skickar till kommunen blir allmän handling.