Julklapp
Nu är det dags igen! Välj ut max två julklappar som vi kan ge till våra medarbetare. Julklapparna från våra lokala företag har blivit oerhört uppskattade av våra medarbetare. Därför väljer vi att genomföra detta även i år.

Nu har vi öppnat e-tjänsten så att du kan gå in och registrera dina klappar!
E-tjänsten, där du registrerar dig och dina julklappar, är öppen från den 1 september 2023 till den 30 september 2023.
Företag i Kristianstads kommun kommer att kunna erbjuda upp till två julklappar vardera till ett värde av 300 kronor exklusive moms per julklapp. Presentkort godkänns inte.
Vanliga frågor
Vad krävs för att kunna använda e-tjänsten?
- E-legitimation.
- Bild som representerar julklapp.
- Fakturerar med e-faktura och följer kommunens regler för fakturering.
- Företag som är verksamt inom Kristianstads kommun.
- Inga skulder hos Kronofogde myndigheten.
- Inte finnas med på Svensk Handels varningslista.
- Registrerad F-skattsedel.
Varför måste det vara specificerade paket och inga presentkort?
Kommunen måste förhålla sig till både skatteregler och upphandlingsregler.
När hämtas paketen?
Under tiden den 4 december 2023 till den 3 mars 2024 ska våra medarbetare kunna hämta sitt paket hos det säljande företaget. Företaget bestämmer själv hur utlämningen går till. Om din julklapp är en tjänst - tillåt gärna användandet av tjänsten även efter den 3 mars 2024. Ett senare slutdatum av tjänsten är alltså OK.
När får jag betalt?
Efter den 4 december 2023 skickas ett fakturanummer ut till dig som du använder dig av när du fakturerar oss. Vi betalar efter 30 dagar.
Vem kan jag kontakta om jag har frågor?
Om du undrar något kan du mejla julpaket@kristianstad.se