Återsöknings- och inköpssamordnare

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Om arbetsplatsen

Vill du jobba med oss?
Ekonomienheten utgör kvalificerat stöd till förvaltningsledningen och övriga chefer när det gäller inköps- och ekonomifrågor av olika slag. Enheten arbetar även med utveckling av målstyrning och kvalitet samt inköp och upphandling. Ekonomienheten leds av ekonomichefen och återfinns centralt inom staben. Vi söker nu en återsöknings- och inköpssamordnare. Som medarbetare hos oss kommer du att få ett spännande och utvecklande arbete. Vi är ett härligt team som hjälper varandra och våra ledord är service, stöd och styrning.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter består i att ansvara för planering och uppföljning av förvaltningens inköp. Du kommer också att genomföra förvaltningens direktupphandlingar samt agera stöd till verksamheten i dessa. En viktig del i ditt arbete är rådgivning i upphandling och inköpsfrågor.

I uppdraget ingår även att planera och genomföra interna nätverksträffar inom förvaltningen. Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete av arbetsmetoder samt utveckla processer inom upphandlings-, avtals- och inköpsfrågor inom Arbete och Välfärdsförvaltningen. Du kommer att aktivt delta och närvara vid kommunens upphandlingsnätverk för inköpssamordnare och tillsammans med den centrala upphandlingsenheten verka för ökad avtalstrohet.

Du kommer ansvara för att driva återsökningsprocessen av medel från Migrationsverket, samla in underlag i förvaltningen och återsöka medel.

Ett nära samarbete med enhetens ekonomer, övriga funktioner och beställare ute i verksamheten ingår. Då tjänsten är ny och under uppbyggnad så kommer vi tillsammans forma den på bästa sätt.

Kvalifikationer

Du som söker har högskoleexamen med ekonomisk inriktning (civilekonom eller förvaltningshögskola med ekonomisk inriktning) eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som inköpare samt återsökning av medel från Migrationsverket. Kännedom om lagar och avtal inom området samt grundkunskaper i lagen om offentlig upphandling är meriterande och vi ser gärna att du har arbetat inom offentligsektor/politiskt styrd organisation.

Du behöver mycket goda kunskaper i Office-paketet och du har vana av att sätta dig in i olika system. Då kommunikation och dokumentation ingår i tjänsten behöver du goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

För att lyckas bra i rollen krävs att du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Andra egenskaper vi värdesätter är god problemlösningsförmåga, ansvarstagande, kunna analysera utifrån ett helhetsperspektiv och att du är serviceinriktad och flexibel. Du har även ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är bekväm med att arbeta enskilt, i team och med andra funktioner. Vi ser att du bidrar med egna idéer, är nytänkande och bidrar till verksamhetens utveckling. Då dina arbetsuppgifter är varierande behöver du vara lösningsfokuserad samt kunna prioritera och självständigt genomföra dina arbetsuppgifter.

Övrigt

Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sista ansökningsdag är 2022-08-28

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Antal sökande 1
Tillträde Tillträde enligt överenskommelse.
Löneform Månadslön
Ort Kristianstad
Referensnummer AOV-2022-42
Kontaktperson Eva Svensson
Ekonomichef
044-132272 eva.svensson@kristianstad.se
Facklig företrädare Lena Hagerman
Akademikerförbundet SSR
044-136996 lena.hagerman@kristianstad.se
Facklig företrädare Lavdim Rushiti
Vision
0768-827451 lavdim.rushiti@kristianstad.se
Sista ansökningsdag 2022-08-28