Systemförvaltare, omsorgsförvaltningen

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Om arbetsplatsen

Vill du vara med att förvalta och utveckla system inom hjälpmedelsverksamhet?

Hjälpmedelscentrum Östra Skåne (HÖS) samordnar hjälpmedelsförsörjningen för kommunerna Bromölla, Östra Göinge, Osby, Hässleholm, Kristianstad, Hörby, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Tomelilla och Ystad. Dessa kommuner har gått samman i en gemensam nämnd där Kristianstad kommun är värdkommun och HÖS organiseras under omsorgsförvaltningen. I uppdraget ingår att tillhandahålla inköp, lagerhållning, teknisk service, rådgivning, utprovning, recirkulation, distribution, utbildning, information, IT-stöd, miljövänlig kassation av hjälpmedel.

HÖS är en verksamhet i ständig utveckling där vi befinner oss i en spännande fas där ett kvalitetssystem (Canea) nyligen implementerats och under våren 2022 har upphandling av verksamhetssystem (Myloc) genomförts där implementering kommer att ske from hösten 2022 och framåt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som systemförvaltare kommer du se till att system fungerar och används på rätt sätt. Du kommer supporta och utbilda användare, dokumentera, driva och samordna projekt, planera driftsättningar, genomföra felsökning, göra systemsäkerhetsanalyser, hantera statistik, loggar och behörigheter. Du arbetar tillsammans med engagerade kollegor där du har samordnarrollen mellan IT och verksamheten där du översätter verksamhetens krav.

Du kommer ta över samordningen/projektledarrollen för fortsatt implementering av verksamhetssystemet Myloc. Verksamhetssystemet ger stöd för samtliga verksamhetsprocesser som order, fakturering, lager, inköp och service av hjälpmedel mm. En del i verksamhetssystemet är en kundportal där drygt 300 förskrivare i 11 kommuner i det dagliga använder den för att skapa beställningar av hjälpmedel, kundorder, arbetsorder etc.

Vi söker dig som är intresserad av systemförvaltning och utveckling utifrån verksamhetens behov samt de lagar, processer, förordningar som styr inom området. Du är strukturerad, pedagogisk, drivande och ansvarsfull som kan arbeta självständigt men också uppskatta att samarbeta nära kollegor, systemleverantör och användare. Du tycker om att ge god service och stötta. Att prioritera är viktigt samt att se processers flöden för att se hur delarna och helheten påverkar varandra och ser problemlösning utifrån system och verksamhetsbehov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har erfarenhet av systemförvaltning, systemadministration, support och projektledning. Det är meriterande om du har erfarenhet av konfiguration, struktur- och behörighetshantering samt förvaltning av kvalitetsledningssystem.

Goda datorkunskaper och kunnighet kring IT-teknik är en förutsättning för arbetet. Eftersom arbetet kräver kommunikation och dokumentation kan du uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och anpassa din kommunikation utifrån den tilltänkta målgruppen. I rollen krävs att du har förmåga att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling, både inom och utom organisationen Du som söker till hos har B-körkort för manuell växellåda för att kunna ta dig runt i våra olika kommuner vid behov.

För att lyckas i rollen har du förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Som person har du förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.

Övrigt

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sista ansökningsdag är 2022-08-21

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Antal sökande 1
Tillträde Tillträde för tjänsten är enligt överenskommelse.
Löneform Månadslön
Ort Kristianstad
Referensnummer OMS-2022-145
Kontaktperson Kristina Björnlund
Hjälpmedelschef
044-13 42 48
Facklig företrädare Anders Rooth
Vision
0728-85 77-89
Sista ansökningsdag 2022-08-21