Kvalitetsutvecklare till omsorgsförvaltningen

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Om arbetsplatsen

Vi söker dig som vill bli omsorgsförvaltningens nästa kvalitetsutvecklare. Du ansvarar för samordning och utveckling av förvaltningens arbete med ledningssystemet för kvalitet och det systematiska kvalitetsarbetet. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsarbete då vi under 2021 har påbörjat införandet av ett nytt kvalitetssystem där du har en drivande nyckelroll i uppbyggnaden av strukturen i samråd med processgrupper och ledningsgrupp.

Din drivkraft är att arbeta strategiskt med kvalitets, - utvecklings- och utredningsarbete samt att genom uppföljning, samordning och stöd bidra till att våra verksamheter har fokus på kvalitetsarbetet. Målet är en god kvalitet för våra målgrupper.

Då vår nuvarande kvalitetsutvecklare går vidare mot nya utmaningar i vår förvaltning söker vi nu hennes ersättare. Din arbetsplats blir Planeringsenheten, vi är ett engagerat gäng där var och en har sin specialistkompetens och arbetar övergripande mot förvaltningens verksamheter. Du har ett nära samarbete med SAS, MAS, MAR och verksamhetsutvecklare i förvaltningen. Vi kommer inom snar framtid rekrytera en innovationsledare som du också kommer att ha ett nära samarbete med.

Arbetsuppgifter

Du ansvarar för, leder och samordnar förvaltningens arbete med ledningssystem och vårt systematiska kvalitetsarbete utifrån gällande föreskrifter. Du utvecklar och arbetar systematiskt med ledningssystem för kvalitet tillsammans med verksamheterna och dess chefer.
En viktig del i uppdraget är att på olika sätt stödja och följa upp kvalitetsarbetet i förvaltningens olika verksamheter på strategisk nivå. Du har fokus på kundnytta, processer och arbetsflöden för att bidra till ökad effektivitet och fler nöjda kunder.

I rollen ingår analysarbete och presentation av bland annat kundundersökningar, öppna jämförelser med mera. Omvärldsbevakning ingår i dina arbetsuppgifter liksom att delta i verksamhetsuppföljning. Du kommer aktivt samverka med olika aktörer/professioner.

Vidare kommer du att utveckla förvaltningens arbete med omvärldsanalys för strategisk planering och utveckling. Vid behov agerar du som specialistfunktion exempelvis vid utveckling av rutiner och arbetssätt samt genomför utbildningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som lämplig för området. Du behöver kunskap och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdena inom förvaltningen samt god kunskap om gällande lagstiftning som styr vår verksamhet och övergripande kommunal verksamhet. Arbetet kräver goda kunskaper om processledning och verktyg för att leda och stödja utvecklingsprocesser. Erfarenhet av arbete med projektledning är meriterande.

Kommunikation och dokumentation är en viktig del i rollen och du behöver en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du även behärskar engelska. Du har god datorvana och hanterar Officepaketet utan problem. B-körkort är ett krav.

Du är utvecklingsorienterad och kan självständigt driva processer inom ramen för ditt uppdrag. Du är lösningsfokuserad och vågar prova nytt. Som person har du förmåga att se både delarna och helheten samt har en god analytisk förmåga. Du har även god samarbetsförmåga, är kommunikativ i tal och skrift och har förmåga att väcka engagemang hos andra. Du trivs med att ha parallella arbetsuppgifter igång, kan organisera ditt arbete samt vid behov prioritera och planera om.

Övrigt

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sista ansökningsdag är 2022-01-25

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Antal sökande 1
Tillträde Tillträde enligt överenskommelse
Löneform Månadslön
Ort Kristianstad
Referensnummer OMS-2022-2
Kontaktperson Ingrid Magnusson
Planeringschef
044-13 68 76
Facklig företrädare Veronica Johansson
Vision
044-13 62 82
Sista ansökningsdag 2022-01-25