Hyresadministratör

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Om arbetsplatsen

Vill du vara med och påverka våra medborgares vardag? Då har vi jobbet för dig! Ekonomiavdelningen på tekniska förvaltningen är i en omstruktureringsfas där vi tillsammans arbetar med förbättringar och effektiviserade arbetsprocesser. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen är du en nyckelperson för det fortsatta förändringsarbetet!

Tekniska förvaltningens ekonomiavdelning utgör stöd till våra avdelningar för fastighetsteknik, anläggning samt vatten och avlopp. Avdelningen har också en stor roll i rapportering till förvaltningsledning, tekniska nämnden och kommunledning.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som hyresadministratör är du en av tio anställda på ekonomiavdelningen. Dina huvuduppgifter är administration av kommunens interna och externa hyresintäkter och hyreskostnader, hantering av hyressystem/fastighetssystem, administration av hyresavtal och momshantering.

Du arbetar också med hyresförhandlingar, kravhantering, hyresdiariet och olika typer av utredningar. Därutöver kan det bli aktuellt med arbetsuppgifter inom ekonomiområdet, exempelvis fakturering, hantering av bokföringsorders, leverantörsfakturahantering, budgetarbete mm. Arbetet innebär samverkan och dialoger med andra avdelningar och förvaltningar där syftet är att skapa ett kvalitativt och effektivt arbetssätt.

Du arbetar nära avdelningen för fastighetsteknik och verkar också som ett stöd för fastighetsförvaltarna i olika frågor. Det ekonomiska arbetet sker i samarbete med avdelningens ekonom.

Hyresadministratören är placerad direkt under ekonomichefen.

Kvalifikationer

Vi vill att du som söker har minst gymnasieutbildning inom ekonomi. Vi vill också att du har flerårig aktuell och dokumenterad erfarenhet av ekonomi- eller hyresadministration. Högskoleutbildning är meriterande. Erfarenhet från fastighetssystemet Incit samt erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande. Du har mycket god förmåga i svenska i tal och skrift.

Som person har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du lär dig snabbt nya uppgifter och har lätt för att hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och noggrant sätt. Du har förmågan att ta egna initiativ och att samarbeta med andra.

Du har också förmågan att följa instruktioner, lagstadgade krav och policys samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Förmåga att arbeta strategiskt för att förverkliga organisationens mål är meriterande.

Övrigt

Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sista ansökningsdag är 2021-12-15

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Antal sökande 1
Tillträde Tillträde enligt överenskommelse.
Löneform Månadslön
Ort Kristianstad
Referensnummer TEK-2021-55
Kontaktperson Anna Borg
Ekonomichef
044-13 20 84
Facklig företrädare Anders Rooth
Vision
044-13 59 72
Sista ansökningsdag 2021-12-15