Utvecklingssamordnare Näringsliv

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Om arbetsplatsen

Tillväxtenheten ansvarar för Kristianstads kommuns näringslivsarbete och arbetar med att skapa förutsättningar för det lokala näringslivet i frågor rörande nyetablering, expansion, evenemang, landsbygdsfrågor och mycket mer.

Arbetsuppgifter

Som utvecklingssamordnare blir du en nyckelperson i det utvecklingsarbete som drivs inom Tillväxtavdelningen. Tillsammans med medarbetarna på avdelningen har du i uppdrag att stimulera entreprenörskap och företagande samt attrahera och ge service till företag. I din roll ska du också utveckla kontakten med det befintliga näringslivet, dess föreningar och nätverk samt medverka till att stärka relationen mellan kommun och nä-ringsliv för ett bättre företagsklimat.

Kvalifikationer

Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi eller marknadsföring alternativt annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Har du projektledarutbildning och eller marknadsföring är det meriterande. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet inom näringslivsutveckling och god kännedom om företagares villkor. Vana att driva processer och projekt är också ett krav. Det är en fördel om du har kännedom om myndigheters regelverk och arbetssätt.

Uppdraget bygger på kommunikation vilket kräver att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Naturligtvis hanterar du Officie-paketet i ditt dagliga arbete. Du som söker till oss har B-körkort för att enkelt ta dig runt kommunen vid behov.

Som person har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. För att lyckas i rollen har du förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Vidare har du förmågan att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling. Förmåga att planera och organisera ditt arbete är ett krav liksom att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.

Övrigt

Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sista ansökningsdag är 2021-12-05

Anställningsform Tillsvidareanställning
Omfattning Heltid
Antal sökande 1
Tillträde Tillträde för tjänsten är snarast eller enligt överenskommelse.
Löneform Månadslön
Ort Kristianstad
Referensnummer KLK-2021-83
Kontaktperson Tina Gunnarsson
Näringslivschef
044-13 55 92
Facklig företrädare Maria Asklund
SSR
044-13 68 28
Sista ansökningsdag 2021-12-05