Företagsläkare


Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.


Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.

Vi söker en engagerad och kvalitetsmedveten läkare till kommunens företagshälsovård.

Arbetsmiljöenheten, AME, är Kristianstads kommuns inbyggda företagshälsa. Enhetens huvuduppgift är att ge förvaltningar och kommunala bolag stöd och råd i arbetsmiljöarbetet, hälso- och rehabiliteringsarbetet utifrån en oberoende expertroll och arbetsmiljölagens intentioner. Vårt uppdrag har sin tyngdpunkt i förebyggande och hälsofrämjande insatser på grupp- och organisationsnivå men vi arbetar också som rådgivande och stödjande i rehabilitering på medarbetarnivå. 

AME har en bred kompetens inom arbetsmiljö- och rehabilitering och ett mångårigt välfungerande samarbete med förvaltningar och kommunala bolag. På enheten finns 11 kollegor som väntar på dig, omfattande företagssköterskor, fysioterapeuter, psykolog, arbetsmiljöingenjör, beteendevetare, hälsopedagog, administratör och verksamhetschef. I februari flyttar vi till nya verksamhetsanpassade lokaler.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som läkare hos oss är du en av nyckelpersonerna för kvalificerade arbetsmedicinska uppdrag från våra kunder. Du arbetar med lagstadgade undersökningar, arbetsförmågebedömningar, arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder, medicinska bedömningar med mera i samarbete med övriga specialister på enheten.

I din roll är du ett proaktivt och konsultativt stöd, varken sjukskrivande eller behandlande. I samverkan med enhetschef har du som läkare ett medicinskt ledningsansvar för att kvalitetssäkra och utveckla våra tjänster och uppdrag. Du är ett  viktigt medicinskt stöd för kollegorna. Vi dokumenterar i journalsystemet CGM J4.

Kvalifikationer

Skallkrav 
-Specialistutbildad läkare
-Stor erfarenhet av patientnära arbete och rehabilitering
-God kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

Meriterande
-Företagsläkare, specialist i arbetsmedicin/ arbets- och miljömedicin, rehabmedicin
-Specialist i allmänmedicin eller psykiatri med:
-Erfarenhet av arbete i företagshälsovård
-Erfarenhet av arbete med arbetsrehabilitering
-Erfarenhet av medicinska utredningar

För att lyckas i rollen ser vi att dina personliga egenskaper har stor betydelse, vilket innebär att du har:
-Förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och arbetsförmåga
-Förmåga att trygg och stabil i situationer som kräver det

 

Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetsmiljöenheten finns på Björkhem i Kristianstad med bra förbindelser via buss från centralstationen.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult AnnaKatarina Jonsson på telefon 0733-43 97 17 eller via mejl annakatarina.jonsson@randstad.se

Sista ansökningsdag I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi kontinuerligt kallar sökande till intervju. Är du intresserad ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, då anställning kan ske innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Annonsen visas längst till och med 2020-12-23.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Löneform Månadslön
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Kristianstad
Referensnummer KLK-2020/538
Sista ansökningsdag 2020-12-23