Kommunen upphandlar skafferiavtal
Uppdaterad:den 4 september 2023 18:20Arkiverad
Kristianstads kommun annonserar nu en upphandling om ett så kallat skafferiavtal för inköp av livsmedel i mindre förpackning och säsongsvaror. Livsmedelsbutiker bjuds in att lämna anbud, och avtal kan tecknas med alla som uppfyller villkoren.

Syftet med upphandlingen är att upprätta skafferiavtal med flera livsmedelsbutiker med fullsortiment, med fokus på stormarknadssortiment, inom kommunen. Avtalet ska tillgodose behov av mindre inköp av livsmedel, t.ex. av konsumentförpackningar och vid tillfällen när man inte kan nyttja befintliga livsmedelsavtal. Det ska också gälla för inköp av säsongsvaror, till exempel sommar- och julprodukter. Skafferiavtalet kommer i huvudsak att vara ett kompletterande avtal till kommunens övriga livsmedelsavtal och ge möjlighet att handla säsongsprodukter som inte finns inom andra av kommunens avtal.
Avtal kommer att tecknas med samtliga butiker som uppfyller de krav som ställs i upphandlingen.
Ni kan hitta upphandlingen på sidan Upphandling och inköp här på kommunens webbplats under "Våra aktuella upphandlingar". Ni behöver registrera er i systemet för att kunna komma åt underlagen och för att kunna lämna anbud. Frågor angående upphandlingen ställs i systemet.
Högskolan Kristianstad omfattas också av avtalet.