Papperskassar fyllda med mat.

Du som har biståndsbeslut på digitala inköp kan välja fritt bland de butiker som erbjuder hemleverans i ditt område. Behöver du hjälp med att packa upp varorna hjälper hemtjänsten dig.

Hur går digitala inköp till?

Våra medarbetare hjälper dig beställa de varor du vill ha från den butik som du valt. Du väljer fritt från gång till gång bland de butiker som har hemleverans till ditt område.

Butikens personal plockar och packar dina varor och kör hem dem till din dörr. Vissa butiker erbjuder även hjälp med uppackning av varorna.

Om du har fått biståndsbeslut om stöd med mottagande och uppackning är det istället medarbetare från kommunens serviceenhet som kör hem och packar upp dina varor.

När kommer leveransen?

Du bokar leveransen själv utifrån överenskommelse med butiken och/eller serviceenheten.

Vad händer om jag inte kan ta emot mina varor vid planerad leveranstid?

Kontakta butiken du handlat av.

Hur betalar jag för varorna?

Olika butiker erbjuder olika betalsätt. Du väljer normalt betalsätt i samband med beställningen.

Du står själv för eventuella plock- och leveranskostnader.

Vem hjälper mig om jag fått fel varor, saknar varor eller liknande?

Vänd dig först och främst till butiken du handlat av. Därefter kan du be serviceenheten om hjälp. Ring medborgarcenter så kopplar de dig rätt.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar 17 jul kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?