Lättläst: Vara med och bestämma

Alla som bor i Kristianstads kommun kan lämna in förslag till kommunfullmäktige. 

Det kallas medborgarförslag.

Om du vill lämna ett medborgarförslag
använder du en e-tjänst.
E-tjänsten heter Medborgarförslag: Lämna

Där kan du lämna ditt förslag direkt via datorn.
Du måste ha bank-id för att kunna använda e-tjänsten.

Länken till e-tjänsten hittar du här:

E-tjänsten är inte på lätt svenska. 

Du kan ringa till kommunen om du behöver hjälp.
Telefonnumret är 044-13 50 00.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar 8 jun kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?