Lättläst: Valet 2026

Den 13 september
är det val i Sverige.

Då ska du välja
vilka partier och politiker
som ska jobba i riksdagen,
i kommunerna
och i regionerna.

Sverige är en demokrati.
Det betyder att du
får vara med
och bestämma.

Att rösta är en
av de viktigaste sakerna
i en demokrati.

När du röstar visar du
att demokratin är viktig.
Du är med och bestämmer
om framtiden.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar 10 aug kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?