Lättläst: Saker att göra när du är ledig

Det finns många saker att hitta på i Kristianstad om du är ledig.

Du kan besöka vårt populära naturum,
promenera i Kristianstads Vattenrike
runt ån och titta på växter och djur.

Klicka på länken för lättläst information
om Kristianstads vattenrike

Du kan bada på många ställen,
i havet, i sjöarna
och i olika bassänger
både utomhus och inomhus.
Klicka på länken för att få lättläst information om
badhuset som heter Kristianstads badrike.

Kommunen har byggt många cykelvägar.
Du kan åka skridskor i ishallen.
Klicka på länken för att få lättläst information 
om ishallen.

Om du är intresserad av något speciellt
kan du gå med i en förening.
Klicka på länken för att få lättläst information
om att vara med i en förening.

Om du är ung kan du träffa nya kompisar
på en fritidsgård.
Klicka på länken för att få lättläst information
om fritidsgårdar.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?