Lättläst: Trygghetslarm
Du kan få ett trygghetslarm så att du kan känna dig trygg i ditt hem.
Du får ett larm som du har på din handled
som en klocka
eller runt halsen som ett halsband.
Behöver du hjälp trycker du på larmet.
Det kan vara om du har ramlat.
Det kommer då någon från hemtjänsten
och hjälper dig.
Om du vill ansöka om trygghetslarm
ska du prata med en biståndshandläggare.
Ring till kommunens medborgarcenter
på telefonnummer 044-13 50 00.
Säg att du vill prata med en biståndshandläggare.
Tala om var du bor och hur gammal du är.
Medborgarcenter kopplar dig till rätt person.