Kontakta Kristianstads kommun
Du har många sätt att nå Kristianstads kommun på. När du kontaktar Kristianstads kommun är det oftast medborgarcenter som tar hand om dina frågor, oavsett om du ringer eller skriver till oss.

Medborgarcenter svarar på dina frågor
Vi som jobbar i medborgarcenters bred kunskap inom kommunens olika verksamheter och om vi inte kan hjälpa dig direkt så ser vi till att ditt ärende hamnar rätt.
Vi besvarar besvarar 70 procent av alla frågor som kommer till oss direkt. Vi har kunskap om alla delar av kommunen, och om vi inte kan besvara en fråga så skickas den vidare till specialister inom kommunen.
Vi garanterar att du får ett engagerat bemötande och vår målsättning är att du får återkoppling på dina frågor inom tre arbetsdagar, men för det mesta får du omedelbart svar.
Common questions
Kan jag nå er på andra sätt?
Du kan även nå oss på kommun@kristianstad.se eller skicka meddelande via mobilnummer 010-150 31 38.
Vad är er postadress?
Vår postadress är Kristianstads kommun, 291 80 Kristianstad.
Kan jag kontakta er anonymt?
Om du kontaktar oss kan du alltid få vara anonym. Då ber vi inte om dina kontaktuppgifter och kan därför inte återkoppla eller komplettera ditt ärende senare. Om du lämnar dina kontaktuppgifter till oss kan du däremot inte begära att få vara anonym i efterhand.
Vill du ringa till oss och vara anonym ska du knappa in #31# innan du slår det nummer du ska ringa till. Då visas inte ditt telefonnummer. Läser mer på Telia.se
Leveransadress (bud)?
Bud lämnar varuleveranser på adress Christian IV: s gata 2, 291 32 Kristianstad.
Hur kontaktar jag den sociala jouren
Hit kan du ringa på kvällar, nätter och helger när socialtjänstens mottagningsteam gått för dagen och ärendet inte kan vänta till nästa vardag. Det kan handla om våld, missbruk, boende eller om du misstänker att någon far illa. Numret går via Räddningstjänsten, som kopplar dig vidare. Telefonnummer 040-676 90 58