SamPlan
SamPlan är framtagen för att leverera så exakt information som möjligt till planeraren. Genom SamPlan skapas regelverk och tvingande fält som måste fyllas i innan man kan skicka iväg en förfrågan till skillnad från ett vanligt mejl eller ”lapp på bordet”.
Vi ser detta som en stor kvalitetssäkring i kommunikationen kring våra kunder och personal i ordinärt boende.
Kundrelaterad förfrågan för tid till:
Uppföljning genomförandeplan
Skicka förslag på tid för uppföljning av genomförandeplan tillsammans med kund.
Avlösning
Går att skicka förfrågan om tid för enskilt tillfälle eller återkommande.
Ledsagning, Fritid eller Vårdinrättning.
- Gällande Fritid så ska personalen titta i kundpärmen om kund är beviljad ledsagning. Om kunden inte är beviljad så kontaktas biståndshandläggare för ansökan om beslut till ledsagning.
- Gällande vårdinrättning så läggs en förfrågan i SamPlan som inkommer till planeraren som i sin tur tar det med enhetschefen.
- Man kan ange flera hålltider i en ledsagning. T.ex. om man har flera läkarbesök efter varandra. Detta ska anges i fritextfältet.
- Om man har taxi-tid att passa så är det viktigt att det framgår i förfrågan när taxin avgår .
- Tid för avlösning och ledsagning ska dokumenteras som en arbetsanteckning i Phoniro. Om det godkända besöket avser tid längre fram än 13 dagar så är det viktigt att det framgår att taxi inte är bokad.
Personalrelaterad förfrågan för tid till:
- Ansvarsområde
- Enskilt möte
- Utbildning
Skall i första hand planeras in av den enskilde i Time Care planering. Kommer då över till Lifecare planering vid import av schema. Gäller även utbildning, ansvarsområde m.m.
Under innevarade schemaperiod ska man använda SamPlan.