Service till besökare

Här kan du läsa mer om hur vi arbetar med service och värdskap på plats i Kristianstads kommun.

Besökare som kommer till Kristianstads kommun ska mötas av ett värdskap i toppklass.

Hur gör vi det tillsammans? Vi jobbar med att skapa förutsättningar för att ni ska kunna ge era  besökare och gäster den bästa servicen och värdskapet.

Några av förutsättningarna är:

Kunskap/kännedom om utbudet på destinationen via onlineutbildning och nyhetsbrev (se rutorna Utbildningar, Nyhetsbrev ).

Kunskap/kännedom om vad som är ett gott värdskap

Tillhandahålla aktuellt turistmaterial. Via vårt formulär kan du fylla i vad du behöver, sedan packar vi ihop materialet och du kan hämta det när det passar dig. Under högsäsong kan vi köra ut materialet till dig.

Länk till beställningsformulär

Support vid behov genom att vi finns här för dig om du eller din personal behöver hjälp att besvara gästens fråga om destinationen. Du når oss via telefon 044-13 50 00 eller mejl: touristinfo@kristianstad.se. Tveka inte att höra av dig.   

Här hittar du mer aktuell information om kommunens besöksservice och Infopoints

  • Report errors on page

    For other questions to the municipality, please use this form.

    * Mandatory if you want a reply

    What you send to the municipality becomes common record.