Lättläst: Du kan också vara med och bestämma
Alla som bor i Kristianstads kommun kan lämna in förslag till kommunfullmäktige.
E-tjänster
Alla som bor i Kristianstads kommun
kan lämna in förslag till kommunfullmäktige.
Det kallas medborgarförslag.
Lämna ett medborgarförslag
Du använder e-tjänsten Medborgarförslag: Lämna
om du vill lämna ett medborgarförslag.
Där kan du lämna ditt förslag direkt via datorn.
Du måste ha bank-id för att kunna använda e-tjänsten.
E-tjänsten hittar du längre upp på den här sidan.
Du kan ringa till kommunen om du behöver hjälp.
Telefonnumret är 044-13 50 00.