Rutin vid felanmälan i fastighet.
Denna rutin förtydligar hur verksamheten ska agera när något i fastigheten inte fungerar som det ska.
- Felanmälan ska alltid gå till tekniska förvaltningen via webformulär och ska göras av verksamheten Fastigheter – Kristianstads kommun
- Skulle verksamheten inte få någon respons efter två felanmälningar tar enhetschef (EC) kontakt med planeringsstrateg FUNK
- Behöver något åtgärdas är det EC som har mandat att beställa, rådgör/stäm av med planeringsstrateg FUNK vid behov
- Vem tar kostnaden?
Under 20.000kr driften
20-80000kr investeringsbudget (stäm av med VC om det finns utrymme)
>80.000kr ska det lyftas till OSLOK (Blankett för OSLOK fylls i av EC, skrivs under av VC och lämnas till verksamhetsutvecklare OMS) - Rör felanmälan något som påverkar arbetsmiljön tar EC kontakt med AME. Ev. kan det vara aktuellt att arbetsmiljöingenjör ska komma ut och göra bedömning