Tillfällig vistelse inom kommunen
Rutin för när en kund i kommunen tillfälligt vistas på annan adress inom kommunen.
Rutiner inom verkställigheten
- Vald utförare får beställning i verksamhetssystemet (Procapita).
- Beslut verkställs i verksamhetssystemet
- Dokumentation medföljer kunden och ska vara tillgänglig för personal och enhetschef
- Utförd tid registreras med aktuellt tidsregistreringssystem (Phoniro Care)
- Vid eventuell påverkan av kundens avgift ska ansvarig avgiftshandläggare meddelas
- När den tillfälliga vistelsen är planerad längre än två veckor utses kontaktman och ny genomförandeplan upprättas vid förändrade förutsättningar
- Resursfördelning för timmarna utgår i enlighet med omsorgsförvaltningens resursfördelningssystem
- När insatserna upphör avslutas verkställigheten i verksamhetssystemet
Rutiner utifrån ett Hälso- och sjukvårdsperspektiv:
- Telefonrapport till mottagande leg personal
- Överlämnande leg personal ansvarar för att flytta journalen