Lättläst: Du kan också vara med och bestämma

Alla som bor i Kristianstads kommun kan lämna in förslag till kommunfullmäktige.

Alla som bor i Kristianstads kommun
kan lämna in förslag till kommunfullmäktige.
Det kallas medborgarförslag.

Lämna ett medborgarförslag

Du använder e-tjänsten  Medborgarförslag: Lämna
om du vill lämna ett medborgarförslag.
Där kan du lämna ditt förslag direkt via datorn.
Du måste ha bank-id för att kunna använda e-tjänsten.
E-tjänsten hittar du längre upp på den här sidan.

Du kan ringa till kommunen om du behöver hjälp.
Telefonnumret är 044-13 50 00.

Tillbaka

  • Report errors on page

    For other questions to the municipality, please use this form.

    * Mandatory if you want a reply

    What you send to the municipality becomes common record.