Felanmälan
Upptäcker du fel på gator, gatubelysning, parkeringsautomater, vatten, avlopp, parker eller lekplatser kan du anmäla dem här. Bifoga gärna bild för snabbare hantering. Är ärendet akut, ring oss på 044–13 50 00. Akuta fel utanför kontorstid anmäls till Trygghetscentralen på 044–200 400.
Common questions
När får jag svar ifrån er?
Vår målsättning är att du ska få svar från oss inom tre (3) arbetsdagar. Saknar du svar via e-post så kan det ha hamnat i din skräppost.
Jag vill anmäla ett fel i en kommunal byggnad. Hur gör jag?
Om du redan är hyresgäst hos Kristianstads kommun eller vill hyra av oss hittar du information om uthyrning, anpassning av lokalen och felanmälan via Kommunens lokaler. Är du på besök i en lokal kan du felanmäla till verksamheten på plats. Finns ingen representant på plats kan du kontakta medborgarcenter.
Kan jag felanmäla på flera sätt?
Ja, du kan felmeddela genom att skicka ett meddelande via mobilnummer 010-150 31 38.
Skräpigt på återvinningsstationerna?
Om återvinningsstationen behöver städas eller tömmas anmäler du det till Förpacknings- och tidningscentralen. Anmäl här.