Telefoni

Telefoni är ett område som genererar många frågor för konsumenten. Det finns idag ett stort utbud av operatörer som vill ha kunder. De erbjuder i sin tur olika abonnemang och tjänster som försvårar för dig att välja rätt.

För att hjälp dig att hitta rätt finns här länkar som kan vara till hjälp.

Telefon och mobiltelefon
Konsumentverket har samlat information som kan guida dig rätt.

Konsumentverket (Telefon och mobiltelefon)

Byta operatör
Hjälp för dig som tänker byta operatör

Länk till Konsumenternas tele-, TV- och internetbyrå

Telefonbedrägerier
Ett växande konsumentproblem. Här kan du lära dig att känna igen bedrägerierna och få nyttiga tips om vad du kan göra om du har drabbats.

Till Konsumentverkets sida om telefonbedrägerier

NIX-Telefon
Genom att anmäla din fasta telefon till NIX talar du om för försäljare och marknadsförare att du inte önskar telefonsamtal i försäljnings-, marknadsförings- eller insamlingssyfte.

www.nix.nu

Klagoguiden
Länk till Konsumentverkets klagoguide

Kontakt

Ingela Mattsson
Konsumentvägledare

Telefon:
044-13 56 67

E-post: 
konsumentinfo
@kristianstad.se

Det finns även möjlighet att kontakta Medborgarcenter för att få information eller för att lämna dina kontaktuppgifter för att bli kontaktad av konsumentvägledaren