Telefoni, TV och internet

Telefoni, TV och internetområdet genererar många frågor för konsumenten.

Det finns idag ett stort utbud av operatörer som vill ha kunder. De erbjuder i sin tur olika abonnemang och tjänster. Information och vägledning finns hos Konsumentverket.

Det finns en särskild konsumentbyrå, Telekområdgivarna, som man som konsument kan vända sig till för att få opartisk och kostnadsfri hjälp när det gäller abonnemang för TV, telefoni och bredband.

Särskild information finns att ta del av när det gäller telefonbedrägerier
Ett växande konsumentproblem. Här kan du lära dig att känna igen bedrägerierna och få nyttiga tips om vad du kan göra om du har drabbats.

Till Konsumentverkets sida om telefonbedrägerier

NIX-registret
Vill du veta hur du gör för att slippa få reklam i brevlådan eller hur du gör för att spärra ditt tele-fonnummer från telefonförsäljning, finns information att ta del av via länken nedan. Tjänsten är kostnadsfri. Det förekommer en del andra aktörer som erbjuder liknande tjänster, dock är dessa avgiftsbelagda.

Konsumentverkets information om NIX

Klagoguiden
Länk till Konsumentverkets klagoguide

Kontakt

Ingela Mattsson
Konsumentvägledare

Telefon:
044-13 56 67

E-post: 
konsumentinfo
@kristianstad.se

Det finns även möjlighet att kontakta Medborgarcenter för att få information eller för att lämna dina kontaktuppgifter för att bli kontaktad av konsumentvägledaren