Telefoni, TV och internet

Telefoni, TV och internetområdet kan genererar många frågor för konsumenten. Det finns idag ett stort utbud av operatörer som vill ha kunder. De erbjuder i sin tur olika abonnemang och tjänster.

Information och vägledning finns hos Hallå konsument för alla konsumenter och frågor kopplat till detta.

Välja TV, telefon eller bredband

Det finns en särskild konsumentbyrå, Telekområdgivarna, som man som konsument kan vända sig till för att få opartisk och kostnadsfri hjälp när det gäller abonnemang för TV, telefoni och bredband.

Telefonförsäljning och telefonbedrägerier

Särskild information och användbara tips finns att ta del av när det gäller telefonförsäljning och de problem som kan uppstå.

Hallå konsuments sida om telefonbedrägerier

Hallå konsuments information om NIX

Vill du veta hur du gör för att slippa få reklam i brevlådan eller hur du gör för att spärra ditt telefonnummer från telefonförsäljning, finns information hos Hallå konsuments information om NIX. Tjänsten är kostnadsfri. Det förekommer en del andra aktörer som erbjuder liknande tjänster, dock är dessa avgiftsbelagda.

Hallå konsuments klagoguide

Hos Hallå konsuments klagoguide får du hjälp att klaga på en vara eller tjänst.