Telefoni, TV och internet

Telefoni, TV och internetområdet kan genererar många frågor för konsumenten. Det finns idag ett stort utbud av operatörer som vill ha kunder. De erbjuder i sin tur olika abonnemang och tjänster.

Information och vägledning finns hos Konsumentverket för alla konsumenter och frågor kopplat till detta.

Det finns en särskild konsumentbyrå, Telekområdgivarna, som man som konsument kan vända sig till för att få opartisk och kostnadsfri hjälp när det gäller abonnemang för TV, telefoni och bredband.

Särskild information finns att ta del av när det gäller telefonbedrägerier.
Här kan du lära dig att känna igen bedrägerierna och få nyttiga tips om vad du kan göra om du har drabbats.

Till Konsumentverkets sida om telefonbedrägerier

NIX-registret
Vill du veta hur du gör för att slippa få reklam i brevlådan eller hur du gör för att spärra ditt telefonnummer från telefonförsäljning, finns information hos Konsumentverkets information om NIX. Tjänsten är kostnadsfri. Det förekommer en del andra aktörer som erbjuder liknande tjänster, dock är dessa avgiftsbelagda.

Klagoguiden
Hos 
Konsumentverkets klagoguide får du hjälp att klaga på en vara eller tjänst.

Kontakt

Ingela Mattsson
Konsumentvägledare

Telefon:
044-13 56 67
Säkrast mellan
kl. 10.00–12.00 och
13.00–14.30

E-post: 
konsumentinfo
@kristianstad.se

Du kan kontakta Medborgarcenter för att få information eller lämna dina kontaktuppgifter för att bli kontaktad av konsumentvägledaren