Lättläst: Klaga på ett beslut

Om du inte är nöjd med ett beslut kan du klaga.
Du har 3 veckor på dig att klaga från det att du fått ett beslut.
För att klaga ska du skriva ett brev till kommunens omsorgsnämnd.

Du skickar brevet till:
Kristianstads kommun
Omsorgsförvaltningen
Myndighetsenheten
291 80 Kristianstad

I brevet ska du skriva vilket beslut du inte är nöjd med.

Biståndshandläggaren bestämmer om ditt beslut ska ändras.

Om beslutet inte ändras skickas ditt brev vidare.
Brevet skickas till Länsrätten.
Länsrätten undersöker om ditt beslut ska ändras.

Tillbaka