Lättläst: Hjälp i hemmet av Fixar-Hans

Du som bor i Kristianstads kommun kan få hjälp i hemmet.
Du kan få hjälp med enkla uppgifter i hemmet.
Du kan få hjälp om du är 67 år eller äldre.
Du kan även få hjälp om du har en funktionsnedsättning.

Mannen som hjälper dig kallas Fixar-Hans.
Fixar-Hans heter Hans Alfer.
Han jobbar för omsorgsförvaltningen i Kristianstads kommun.

Fixar-Hans kan hjälpa dig med enkla uppgifter i hemmet.
Han kan byta glödlampor,
sätta upp gardinstänger och gardiner,
fästa upp sladdar,
och lägga halksäkra mattor i hemmet.

Fixar-Hans kan inte hjälpa dig med:

  • Elarbeten
  • Vattenarbeten
  • Fönsterputsning eller städning
  • Personlig omvårdnad
  • Trädgårdsarbete
  • Snöskottning
  • Flyttning

 

Ring på vardagar till Fixar-Hans på telefonnummer 044-13 20 10
och boka tid. 

Du kan boka en tid när du ringer.
Besöket av Fixar-Hans får ta högst 2 timmar.
Fixar-Hans har en id-handling på sig när han kommer till dig.

Det kostar inget när Fixar-Hans hjälper dig.

Bild på Hans Alfer som arbetar som Fixar Hans
Bild på Hans Alfer som arbetar som Fixar-Hans.

Tillbaka