Lättläst: Kristianstads kommun

Här finns lättläst information om Kristianstads kommun.
Bara en del av all information på hemsidan
finns på lättläst svenska just nu.
Men vi kommer att ha mer lättläst information senare.

Till vänster ser du länkar
till information på lättläst svenska.
Klicka på det du är intresserad av.
På en del sidor finns länkar att klicka på
längst ned på sidan också.

Vi vill berätta för dig vad kommunen kan hjälpa dig med.
Du ska också få veta hur kommunen fungerar.

Om du har frågor om kommunen
och vad vi kan hjälpa till med,
kan du ringa till eller besöka Medborgarkontoret.

Medborgarkontoret har telefon 044 13 67 00
och finns på stadsbiblioteket i Kristianstad.
Det ligger på Föreningsgatan 4.
Mellan klockan 12 och klockan 16 på vardagarna
är det alltid någon där.