Lättläst: Kristianstads kommun

Här finns lättläst information om Kristianstads kommun.
Bara en del av all information på hemsidan
finns på lättläst svenska.

Till vänster ser du länkar
till information på lättläst svenska.
Klicka på det du är intresserad av.
På en del sidor finns länkar att klicka på
längst ned på sidan också.

Vi vill berätta för dig vad kommunen kan hjälpa dig med.
Du ska också få veta hur kommunen fungerar.

Om du har frågor om kommunen
och vad vi kan hjälpa till med,
kan du ringa till kommunen på nummer 044-13 50 00.

Vill du träffa oss
kan du besöka kommunens medborgarcenter.
Vi finns i Rådhus Skåne vid Stora Torg i Kristianstad.

Vi finns också på biblioteket på Gamlegården.
Där är vi på onsdagarna mellan klockan 10 och 13,
och 13.30 och 16.30.

På biblioteket i Arkelstorp finns en dator
där kan du ringa videosamtal till kommunen.
Då ser du den du pratar med på skärmen.