Tack alla ni lokala företagare för att ni var med och fixade julklappar till våra medarbetare! Mellan den 1 november till den 20 november kunde våra medarbetare att välja mellan era julklappar. Nu har ni även levererat dessa.

Portalen är stängd

Nu har vi stängt e-tjänsten så det går inte längre att registrera några julklappar!

Vi hoppas på att detta arrangemang även kan genomföras 2024. Så att företag i Kristianstads kommun även 2024 kommer att kunna erbjuda upp till två julklappar vardera till ett värde av 300 kronor exklusive moms per julklapp.

Vanliga frågor

Vad krävs för att kunna använda e-tjänsten?

  • E-legitimation
  • Bild som representerar julklapp
  • Fakturerar med e-faktura och följer kommunens regler för fakturering
  • Företag som är verksamt inom Kristianstads kommun
  • Inga skulder hos Kronofogde myndigheten
  • Inte finnas med på Svensk Handels varningslista
  • Registrerad F-skattsedel

Varför måste det vara specificerade paket och inga presentkort?

Kommunen måste förhålla sig till både skatteregler och upphandlingsregler.

När hämtas paketen?

Under tiden den 4 december 2023 till den 3 mars 2024 ska våra medarbetare kunna hämta sitt paket hos det säljande företaget. Företaget bestämmer själv hur utlämningen går till. Om din julklapp är en tjänst - tillåt gärna användandet av tjänsten även efter den 3 mars 2024. Ett senare slutdatum av tjänsten är alltså OK.

När får jag betalt?

Efter den 4 december 2023 skickas ett fakturanummer ut till dig som du använder dig av när du fakturerar oss. Vi betalar efter 30 dagar.

Vem kan jag kontakta om jag har frågor?

Om du undrar något kan du mejla: julpaket@kristianstad.se

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Öppet Stänger kl. 16.00
Hjälpte informationen på sidan dig?